شركة ميتا خدمة واي فاي مجانا | Facebook Wifi

facebook wifi
شركة ميتا

يبدو أن خطة شركة ميتا وهي شركة فيسبوك الأم إلى خدمة توصيل الإنترنت إلى أفقر مناطق العالم مجانا من خلال تطبيقات وخدمات أصبحت شاملة.

وذلك بسبب مشاكل في برامج الإنترنت الخاص بالشركة كانت فيسبوك على علم بها وفشلت في إصلاحها، طبقا إلى صحيفة وول ستريت جورنال.

خطة فيسبوك

وكانت هذه الخطة والتي أبرمتها شركة فيسبوك مع موجبها عقودا في عام 2015 مع مقدمي خدمات المحمول في دول مثل الهند وباكستان وإندونيسيا والفلبين.

حيث تهدف إلى توفير نسخة محدودة من تطبيقها وبعض مواقع الإنترنت الأخرى دون رسوم، للمواطنين من ذوي الدخل المحدود المشتركين في باقات المحمول الرخيصة من خلال internet.org.

خدمات الإنترنت

ولقد كشفت وثائق داخلية للشركة وهي فيسبوك أن الكثير ممن انتفعوا بالخدمة اضطروا إلى دفع المال مقابلها، مما تسبب في تحميل المستخدمين رسوما دون علمهم مقابل استخدام الإنترنت، وصلت قيمتها إلى 7.8 مليون دولار شهريا خلال السنة المنتهية في يوليو 2021.

ومقاطع الفيديو لم تكن جزء من إتفاقية استخدام نسخة فيسبوك المحدودة ميتا في الدول الفقيرة، وقد تسبب مشاهدة مقاطع الفيديو الي حوالي 83% من المصاريف غير المتوقعة التي تحملها المستخدمين.

دفاع شركة ميتا

قال درو بوساتيري، المتحدث باسم شركة ميتا Meta، إلى موقع “ذا فيرج”: “نخبر الأشخاص أن عرض الصور ومقاطع الفيديو سوف يؤدي إلى فرض رسوم وذلك عند قيامهم بالتسجيل.

حيث نحن نبذل قصارى جهدنا للتذكير الأشخاص بأن مشاهدتها قد تؤدي إلى فرض رسوم على البيانات”. “تمت معالجة المشكلة المحددة في التقرير الداخلي والتي أثرت على بعض تلك التذكيرات إلى حد كبير.

ضمان تقديم الخدمة

وهنا يقول سوف نتواصل العمل مع شركائنا للوفاء بالتزاماتنا تجاه هؤلاء المستخدمين وإلى ضمان دقة وشفافية رسوم البيانات “.

وحاليًا ، قامت شركة ميتا بنشر شبكة واي فاي Wi-Fi الخاصة بها في جميع أنحاء هذه المقاطعات وقدمت Facebook Discover، وهو برنامج مشابه إلى  Free Basics.

المصدر: Egypt14

facebook wifi
Facebook Wifi

It seems that the plan of Meta, the parent company of Facebook, to provide the Internet to the poorest regions of the world for free through applications and services has become comprehensive.

This is due to problems with the company’s Internet software that Facebook was aware of and failed to fix, according to the Wall Street Journal.

Facebook plan

The plan, under which Facebook entered into contracts in 2015, with mobile service providers in countries such as India, Pakistan, Indonesia and the Philippines.

It aims to provide a limited version of its application and some other internet sites without fees, to citizens with limited income who subscribe to cheap mobile packages through internet.org.

Internet services

And internal documents of the company, Facebook, revealed that many of those who benefited from the service had to pay money for it, which caused users to charge fees without their knowledge for using the Internet, amounting to $7.8 million per month during the year ending in July 2021.

And the videos were not part of the agreement to use the limited version of Facebook in poor countries, and watching videos caused about 83% of the unexpected expenses incurred by users.

META CORPORATION DEFENSE

“We tell people that viewing photos and videos will result in a fee when they sign up,” Drew Bustieri, a spokesperson for Meta, told The Verge.

We do our best to remind people that viewing them may result in data charges.” “The specific issue was addressed in the internal report that affected some of those reminders to a large extent.

Service guarantee

Here he says we will continue to work with our partners to fulfill our obligations to these users and to ensure the accuracy and transparency of data charges.”

Currently, Meta has rolled out its Wi-Fi network throughout these counties and introduced Facebook Discover, a program similar to Free Basics.

Source: Egypt14

Leave a comment

%d مدونون معجبون بهذه: