احتفال ليلة رأس السنة | Dubai celebrations

New Year Celebreation
احتفالات ليلة رأس السنة

مع ظهور كورونا المتحور اميكرون يفضل بعض الناس الاحتفال برأس السنة الجديدة في المنزل، ولكن البعض الآخر يفضلون الحفلات الخارجية والتجمعات أو المطاعم الفاخرة.

ولكن هناك آخرون يقولون أن الاحتفال برأس السنة الجديدة مرتبط مع وجود الأحبة والأهل والأصدقاء والتفاصيل المعتادة المرهونة بحضور الناس، لكل معاييره الخاصة والشعور بالسعادة.

السعادة مع الوقاية

مما لا شك فيه أن الالتزام بالإجراءات الاحترازية مهمة للوقاية من فيروس كورونا مع خطط الكثيرين مع إحتفالات رأس السنة خاصة في المدن الرئيسية في العالم وخاصة دبي.

حيث تعتبر هذه الاحتفالات بصفة عامة من الممارسات التي تساعد على تحقيق السعادة والصحة النفسية من خلال الفرح التي تمنحها سوى للكبار أو الصغار للصغار والكبار.

وهذه السعادة والفرح تعتبر جزءاً مهماً من مكونات ثقافة أي مجتمع، حيث أن هذه الاحتفالات عبارة عن طقوس يقوم الإنسان؛ وهي نوع من الممارسات التي يقوم بها الناس حيث توارثوها عبر الأجيال.

إصابات مع رأس السنة

مع قرب الإحتفالات ارتفعت الإصابات مع فيروس كورونا في دولة الإمارات وحدها إلى أكثر من 2000 إصابة للمرة الأولى منذ شهر يونيو، حسب ما قالته وكالة رويترز.

حيث أعلنت دولة الإمارات، والتي تستضيف حاليا معرض دبي إكسبو لعام 2020، عن أول حالة مع المتحور الجديد أوميكرون في وقت سابق من هذا الشهر.

حيث يسود في الأفق جائحة فيروس كورونا على احتفالات السنة الجديدة، مع مساء يوم الجمعة بسبب القيود التي فُرضت في عدد كبير من دول العالم، والذي يشكل ضغطاً على أنظمة الصحة في العالم.

مدن أوروبا

حيث أعلنت عدة مدن أنها لن تحتفل برأس السنة خاصة في باريس أثينا ومكسيكو, حيث قال وزير الصحة اليوناني تانوس بليفريس في رسالة، إن «الموسيقى سوف تحظّر»، في محاولة للحد من رغبات المواطنين في الخروج ليلة رأس السنة.

وقال أيضا بليفريس، أن «الحانات والمطاعم سوف تغلق عند منتصف الليل, مع ليلة 31 ديسمبر (كانون الأول) سوف يسمح لها بالبقاء مفتوحة حتى الساعة الثانية صباحاً لكن من دون موسيقى».

وبدون تجمعات كبيرة للعشاء مع ليلة رأس السنة في اليونان, والتي سجلت الأربعاء الماضي عدداً قياسياً جديداً من الإصابات والتي بلغت 28828 حالة جديدة.

ومع إعتبار من يوم الخميس 30 ديسمبر وحتى يوم 16 يناير (كانون الثاني) لن يسمح لأكثر من ستة أشخاص من التواجد على مائدة الطعام في المطاعم.

باريس

بالنسبة إلى فرنسا، سوف تبقى الملاهي الليلية مغلقة ليلة 31 ديسمبر وإلى عدة أسابيع, وفي باريس ومع مناسبة رأس السنة، حيث أعلنت السلطات أيضاً إغلاق الحانات من يوم السبت الأول يناير والأحد حتى منتصف الليل.

وفي نفس الوقت حذر وزير الصحة الفرنسي أوليفييه فيران أمام النواب من أن «أكثر من مليون فرنسي مصابون حالياً بفيروس كورونا», وفي مكسيكو ألغى مجلس المدينة احتفالات رأس السنة، بينما منعت قبرص الرقص في الأماكن العامة.

وحذر وزير الصحة الألماني كارل لوترباخ يوم الأربعاء الماضي، من أن القيود الجديدة التي دخلت حيز التنفيذ يوم الثلاثاء الماضي، «لن تكون كافية» في مواجهة المتحورة «أوميكرون» التي يتوقع أن تسبب «ارتفاعاً حاداً» في عدد الإصابات في الأسابيع المقبلة.

ألمانيا

وفي دولة ألمانيا، سوف تبقى الملاهي الليلية مغلقة في ليلة رأس السنة، حيث منعت التجمعات خاصة لأكثر من عشرة أشخاص حتى للأشخاص المطعمين والذين شُفوا من فيروس كورونا, أما غير المطعمين، فقد تم تحديد العدد مع شخصين من عائلة أخرى.

حيث تحدثت منظمة الصحة العالمية، يوم الأربعاء، عن حالات «تسونامي» حيث يشكل «ضغطاً هائلاً على عاملين صحيين وهم منهكين وأنظمة صحية على حافة الانهيار»، بعد سنتين على بدء جائحة كورونا مما أدى إلى وفاة أكثر من 5.4 مليون شخص.

حيث رصدت على مستوى العالم أكثر من 935 ألف إصابة كورونا يومياً في المعدل بين 22 و28 ديسمبر الحالي وهو يعتبر جرس إنذار.

إصابات أوروبا

وأن الزيادة الكبيرة من الإصابات لم يسجل منذ بداية وباء كورونا في نهاية 2019، ويمثل زيادة نسبتها 37 في المائة، حسب تعداد إحصائي أجرته وكالة الصحافة الفرنسية وفق الأرقام الرسمية.

حيث رصدت معظم الإصابات الجديدة في أوروبا، وسجلت عدد كبير من البلدان مستويات قياسية جديدة, في إنجلترا، حيث يرقد أكثر من عشرة آلاف شخص في مستشفيات، منذ مطلع مارس.

وفي دولة الدنمارك والتي سجلت حالياً صاحبة أعلى معدل من الإصابات مع المقارنة مع عدد السكان بين دول العالم، حيث بلغ عدد الإصابات 23228 خلال 24 ساعة.

أسبانيا

وفي نفس الأمر حدث مع دولة أسبانيا مع أنها تعتبر من أفضل الدول الأوروبية مع حلات التطعيم, حيث سجلت مائة ألف و760 إصابة جديدة من خلال هذا الأسبوع

وفي الولايات المتحدة الأمريكية إرتفع ارتفاعاً قياسياً في عدد الإصابات مع فيروس أوميكرون المتحورة, حيث بلغ 265 ألف إصابة منذ أسبوع.

ولكن إلى هذه اللحظة، لم يؤدِ تفشي الوباء الجديد إلى هذا الحد الكبير إلى زيادة عدد الوفيات الذي يتراجع منذ ثلاثة أسابيع على مستوى العالم.

الصين

وفي دولة الصين, والتي تواجه انتشاراً لفيروس كورونا قبل أقل من أربعين يوماً من دورة الألعاب الأولمبية الشتوية في  العاصمة بكين، حيث اتخذت السلطات المحلية الصينية إجراءات أكثر صرامة.

وبعد مدينة تشيآن والتي تخضع حاليا إلى حجر صحي منذ أسبوع, تواجه حالياً صعوبات في الإمدادات اللوجستي، حيث سوف يمضي عشرات الآلاف من سكان مدينة يانان التي تبعد 300 كلم عن تشيآن ليلة رأس السنة في بيوتهم.

ليلة رأس السنة

سوف تتزين دبي مع ليلة رأس السنة بالحياة والجمال، من الحفلات الموسيقية وعروض الألعاب النارية على أطول برج في العالم, وهو برج خليفة.

والتي حطمت دبي الأرقام القياسية العالمية، إلى الاحتفالات الرائعة على شاطئ البحر والعروض الفريدة التي يقوم بها أبرز نجوم الغناء العالمي.

ومع إستقبال سنة 2022 تتمنى دبي أن يعيشوا الأفراد أجواء الاحتفالات التي تعم بها دبي، ويستفيدوا من أروع الأجواء الشتوية للسهر في الصالات المفتوحة، مع الضوابط الإحترازية والتباعد, فهي تجربة فريدة للعوائل والأطفال مع الفرح والسرور.

فعاليات دبي

حيث تنفرد دبي بمزيد من العروض المذهلة للألعاب النارية عند منتصف الليل, مع جلسة عشاء، وأيضا مع حفلات ملئية بالموسيقى والحيوية، حيث توفّر دبي كل مظاهر الفرح.

حيث هناك أماكن كثيرة في دبي تستطيع أن تقضي فيها وقتا سعيدا مع عطلة الأسبوع وأيضا إحتفالات ليلة رأس السنة مع عدة أماكن.

برج خليفة

ومنها مشاهدة الألعاب النارية من خلال برج خليفة, التزهة على شواطىء دبي ومشاهدة برج العرب, والقرية العالمية حيث تستطيع معرفة ثقافات العالم, ولا ننس الكرم الإماراتي الأصيل وتناول أشهى الوجبات في المطاعم الفاخرة في دبي.

وهناك الإقامة في أحد الفنادق بأسعار مناسبة في متناول الجميع, بالإضافة إلى مهرجان التسوق والمحلات والمولات والخصومات والتي تقدم في الأعياد والمناسبات والفاعليات ومنها رأس السنة الجديدة, ومهرجان دبي للتسوق.

New Year Celebreation
New Year Celebreation

With the emergence of the mutated Corona Emeron, some people prefer to celebrate the New Year at home, but others prefer outdoor parties, gatherings or luxurious restaurants.

But there are others who say that celebrating the New Year is associated with the presence of loved ones, friends, and the usual details dependent on the presence of people, each with its own criteria and a feeling of happiness.

Happiness with prevention

There is no doubt that adhering to the precautionary measures is important to prevent the Corona virus, with many plans for New Year celebrations, especially in the major cities of the world, especially Dubai.

Where these celebrations are generally considered practices that help achieve happiness and mental health through the joy that they give only to adults or children to young and old.

This happiness and joy is an important part of the culture of any society, as these celebrations are rituals that a person performs; It is a type of practices that people do as they have been passed down through generations.

Injuries with New Year’s

As the celebrations approached, infections with the Corona virus in the UAE alone rose to more than 2,000 for the first time since June, according to Reuters.

The UAE, which is currently hosting the 2020 Dubai Expo, announced its first case with the new mutant, Omicron, earlier this month.

As the Corona virus pandemic dominates the New Year celebrations, with Friday evening due to the restrictions imposed in a large number of countries in the world, which puts pressure on health systems in the world.

Cities of Europe

Where several cities announced that they would not celebrate New Year’s Eve, especially in Paris, Athens and Mexico, where the Greek Minister of Health, Tanos Blifris, said in a message, “Music will be banned”, in an attempt to reduce the desires of citizens to go out on New Year’s Eve.

Blifris also said, “Bars and restaurants will close at midnight, with the night of December 31 they will be allowed to remain open until two in the morning but without music.”

And without large gatherings for dinner with New Year’s Eve in Greece, which recorded last Wednesday a new record number of injuries, which amounted to 28,828 new cases.

From Thursday, December 30 to January 16, no more than six people will be allowed to be at the dining table in restaurants.

Paris

As for France, nightclubs will remain closed on the night of December 31 and for several weeks, and in Paris and on New Year’s Day, the authorities also announced the closure of bars from Saturday 1 January and Sunday until midnight.

At the same time, French Health Minister Olivier Veran warned deputies that “more than a million French people are currently infected with the Corona virus,” and in Mexico City Council canceled New Year’s celebrations, while Cyprus banned dancing in public places.

And German Health Minister Karl Lauterbach warned last Wednesday that the new restrictions that came into force last Tuesday, “will not be sufficient” in the face of the “Omicron” mutant, which is expected to cause a “sharp rise” in the number of infections in the coming weeks.

Germany

And in Germany, nightclubs will remain closed on New Year’s Eve, as private gatherings of more than ten people are prohibited, even for vaccinated people and those who have recovered from the Corona virus.

And as for those who are not vaccinated, the number has been determined with two people from another family.

On Wednesday, the World Health Organization spoke of “tsunami” cases, which put “tremendous pressure on health workers who are exhausted.

And health systems on the verge of collapse,” two years after the start of the Corona pandemic, which led to the death of more than 5.4 million people.

More than 935,000 corona infections were detected daily, on average, between December 22 and 28, and it is considered an alarm bell.

Europe injuries

And that the significant increase in injuries has not been recorded since the beginning of the Corona epidemic at the end of 2019, and represents an increase of 37 percent, according to a statistical census conducted by the French Press Agency, according to official figures.

Where most of the new infections were monitored in Europe, and a large number of countries recorded new records, in England, where more than ten thousand people have been hospitalized, since the beginning of March.

And in the country of Denmark, which currently has the highest rate of injuries compared to the number of people among the countries of the world, where the number of injuries reached 23228 within 24 hours.

Spain

The same thing happened with Spain, even though it is considered one of the best European countries with vaccination cases, where one hundred thousand and 760 new infections were recorded this week.

In the United States of America, a record rise in the number of infections with the mutated Omicron virus, which reached 265,000 infections a week ago.

But to this point, the outbreak of the new epidemic has not led to a significant increase in the number of deaths, which has been declining for three weeks worldwide.

China

And in the country of China, which is facing an outbreak of the Corona virus, less than forty days before the Winter Olympics in the capital, Beijing, the Chinese local authorities have taken more stringent measures.

After Qian, which has been under quarantine for a week, is currently facing difficulties in logistics. Tens of thousands of residents of Yan’an, 300 km from Qian, will spend New Year’s Eve at home.

New Year’s Eve

Dubai will be adorned with New Year’s Eve with life and beauty, from concerts and fireworks displays on the world’s tallest tower, the Burj Khalifa.

Dubai, which broke world records, to the wonderful celebrations on the beachfront and unique performances by the most prominent international singing stars.

With the arrival of 2022, Dubai hopes that individuals will live in the atmosphere of celebrations that pervade Dubai.

And benefit from the most wonderful winter atmosphere to spend nights in the open halls, with precautionary controls and distance, as it is a unique experience for families and children with joy and pleasure.

Dubai events

Where Dubai is unique with more amazing fireworks displays at midnight, with a dinner session, and also with parties full of music and liveliness, where Dubai provides all aspects of joy.

Where there are many places in Dubai where you can spend a happy time with the weekend and also celebrate New Year’s Eve with several places.

Burj Khalifa

Including watching the fireworks through the Burj Khalifa, strolling on the beaches of Dubai and watching the Burj Al Arab, and the Global Village where you can learn about the cultures of the world.

And do not forget the authentic Emirati generosity and eating the most delicious meals in luxury restaurants in Dubai.

There is accommodation in a hotel at an affordable price, in addition to the shopping festival, shops, malls and discounts, which are offered on holidays, occasions and events, including the New Year and the Dubai Shopping Festival.

2 thoughts on “احتفال ليلة رأس السنة | Dubai celebrations”

Leave a comment