تصريح كريستيانو رونالدو | Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo
كريستيانو رونالدو

لم تتصور جماهير مانشستر يونايتد أن تحاصر الأزمات فريقها خاصة بعد الصفقات القوية التي تم إبرامها وفي مقدمتها اللاعب البرتغالي كريستيانو رونالدو، عقب التصريح الصادم والذي يهدد طموحات الفريق.

حيث يعاني فريق مانشستر يونايتد من حيث النتائج خاصة في الدوري الإنجليزي الممتاز، حيث لم يحقق سوى فوز وحيد في آخر 5 مباريات من الدوري.

مقابل تعادل واحد و3 هزائم ويحتل المركز السادس في جدول الترتيب مع رصيد 17 نقطة بفارق 9 نقاط عن فريق تشيلسي المتصدر.

تصريح صادم

من خلال التقارير الصحفية والتي خرجت مؤخرا أنها تتحدث عن تفكير اللاعب رونالدو، نتيجة للنتائج الذي يعيشه مع مانشستر يونايتد في مغادرة الفريق نهاية الموسم الحالي، إذا فشل في التأهل إلى دوري أبطال أوروبا.

حيث زادت صحيفة “ريكورد” البرتغالية اليومية التكهنات بعدما كشفت عن مفاجأة قوية على صفحتها الرئيسية بعنوان مثير بأن اللاعب كريستيانو رونالدو يريد العودة إلى فريق سبورتنج لشبونة.

لشبونة ورونالدو

وفريق سبورتنج لشبونة هو الذي بدأ فيه اللاعب رونالدو مسيرته الاحترافية، قبل أن يتركه في العام 2003، متجها إلى فريق مانشستر يونايتد ليبدأ رحلة معه رحلة النجومية والشهرة العالمية مع مختلف الفرق والتي لعب لها.

وعنوان صحيفة ريكورد قد أحدثت جدلا كبيرا، علما بأنه استند إلى تصريحات الأسباني أنطونيو أدان حارس مرمى فريق سبورتنج لشبونة.

والذي كان مع رونالدو في فريق ريال مدريد بين عام 2010 و2013، وخلال المقابلة معه قال: “أنا متأكد من أن كريستيانو رونالدو يريد العودة إلى فريق سبورتنج لشبونة قريبا”.

مسيرة رونالدو

مع أن اللاعب رونالدو عاد إلى فريق مانشستر يونايتد في الصيف الماضي من فريق يوفنتوس مع عقد مدته موسمين قابل للتمديد إلى الموسم الثالث.

وكل الأمور مفتوحة لكل الإحتمالات، خاصة وأنه ظل يؤكد على استمراره مع فريق يوفنتوس، حتى قرر الرحيل في الأيام الأخيرة من الدوري الموسم.

من ناحية أخرى يذكر أن اللاعب رونالدو، البالغ من العمر 36 عاما، هو هداف فريق مانشستر يونايتد في كل المسابقات هذا الموسم، وذلك مع رصيد 9 أهداف في 13 مباراة.

Cristiano Ronaldo
Cristiano Ronaldo

Manchester United fans did not imagine that crises would surround their team, especially after the strong deals that were concluded, led by the Portuguese player Cristiano Ronaldo, after the shocking statement that threatened the team’s ambitions.

Where the Manchester United team suffers in terms of results, especially in the English Premier League, where it has achieved only one win in the last 5 matches of the league.

With one draw and 3 defeats, it is ranked sixth in the standings table with 17 points, 9 points behind the leaders Chelsea.

Shocking Statement

Through press reports, which came out recently, they talk about Ronaldo’s thinking, as a result of the results he is experiencing with Manchester United, to leave the team at the end of the current season, if he fails to qualify for the Champions League.

Portuguese daily Record increased speculation after revealing a strong surprise on its front page with an exciting headline that Cristiano Ronaldo wants to return to Sporting Lisbon.

Lisbon and Ronaldo

And the Sporting Lisbon team is where Ronaldo started his professional career, before leaving him in 2003, heading to Manchester United to begin a journey with him, his journey of stardom and global fame with the various teams he played for.

The headline of the Record newspaper caused a lot of controversy, knowing that it was based on the statements of the Spanish goalkeeper, Antonio Adan, the goalkeeper of the Sporting Lisbon team.

And who was with Ronaldo in the Real Madrid team between 2010 and 2013, and during the interview with him, he said: “I am sure that Cristiano Ronaldo wants to return to the Sporting Lisbon team soon.”

Ronaldo career

Although the player Ronaldo returned to the Manchester United team last summer from the Juventus team, with a two-season contract that can be extended to the third season.

All things are open to all possibilities, especially as he continued to confirm his continuity with the Juventus team, until he decided to leave in the last days of the league season.

On the other hand, the 36-year-old is the top scorer for Manchester United in all competitions this season, with a tally of 9 goals in 13 games.

2 thoughts on “تصريح كريستيانو رونالدو | Cristiano Ronaldo

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: