كوفيد غلوبولين | covid globulin

covid globulin
العقار الجديد كوفيد غلوبولين

أعلنت وكالة الطب الحيوي الفيدرالية الروسية أن عقار “كوفيد غلوبولين”، أول عقار مناعي مسجل في العالم ، يخضع حاليًا لتجارب إكلينيكية.

Covid Globulin ، الدواء الجديد مصنوع من بلازما مرضى COVID-19 المتعافين أو الذين تلقوا جرعتين من اللقاح, وقال سيرجي تشيميزوف ، الرئيس التنفيذي لشركة Rostec.

مطور عقار Covid Globulin ، الشركة الروسية الكبرى Rostec جاهز للنظر في العرض والإنتاج المحلي في الهند.

“تجري الآن المرحلة الأولى من التجارب السريرية لعقار تم إعداده في مختبر شركة Rostec Corporation Immuno-Natsymbio.

وهو مضاد فريد من نوعه للغلوبولين المناعي لـ Covid ،” ، قالت أولغا إيشلر ، رئيسة قسم الدعم الطبي في الاتحاد الروسي وقالت وكالة الطب الحيوي في بيان على هامش منتدى الشرق الاقتصادي.

تسجيل العقار الروسي

في أوائل أبريل ، سجلت وزارة الصحة الروسية أول غلوبولين مناعي متميز في العالم لفيروس كورونا على أساس بلازما الدم للأشخاص المتعافين من المرض.

بعد الانتهاء من المرحلتين الثانية والثالثة من التجارب السريرية ، من المتوقع استخدام الدواء في علاج الحالات المتوسطة والشديدة من عدوى كوفيد -19.

تسبب فيروس كورونا في وفاة ما لا يقل عن 4565622 شخصا في العالم منذ أن أبلغ مكتب منظمة الصحة العالمية في الصين عن ظهور المرض نهاية ديسمبر 2019.

معدل وفيات منخفض

تم تأكيد إصابة ما لا يقل عن 220652860 شخصًا بالفيروس منذ ظهوره. تعافت الغالبية العظمى من المصابين ، على الرغم من استمرار ظهور الأعراض بعد أسابيع أو حتى أشهر.

تعتبر منظمة الصحة العالمية ، مع الأخذ في الاعتبار معدل الوفيات الزائد المرتبط بشكل مباشر أو غير مباشر بـ Covid-19 ، أن نتيجة الوباء قد تكون أكبر بمرتين أو ثلاث مرات من النتيجة المعلن عنها رسميًا.

تحور دلتا والأطفال

ارتفع عدد حالات الاستشفاء من COVID-19 بين الأطفال في الولايات المتحدة منذ أن أصبح متغير دلتا سائدًا ، لكن دراسة جديدة تقدم نظرة أولية على البيانات ذات الصلة تشير إلى أن “المخاوف من أن هذا البديل يتسبب في مرض أكثر خطورة لدى الأطفال لا أساس لها من الصحة.

وجدت الدراسة التي أجرتها المراكز الأمريكية لمكافحة الأمراض والوقاية منها أنه بين 20 يونيو و 31 يوليو 2021 ، كان المراهقون غير الملقحين أكثر عرضة للدخول إلى المستشفى بأكثر من 10 مرات من أولئك الذين تم تطعيمهم.

قامت مراكز السيطرة على الأمراض والوقاية منها بتحليل سجلات المستشفيات من جميع أنحاء المنطقة ، والتي تغطي حوالي 10 ٪ من سكان الولايات المتحدة ، بين 1 مارس 2020 و 14 أغسطس 2021.

حالات الإصابة لدى الأطفال

كان عدد حالات دخول المستشفى الأسبوعية للأطفال الذين تتراوح أعمارهم بين 0 و 17 عامًا في أدنى مستوياتها بين 12 يونيو و 3 يوليو ، حيث بلغ 0.3 لكل 100 ألف ، قبل أن يرتفع إلى 1.4 لكل 100 ألف في الأسبوع المنتهي في 14 أغسطس.

بلغ قبول الأطفال في المستشفيات ذروته عند أعلى مستوى له على الإطلاق عند 1.5 لكل 100000 في الأسبوع الذي يسبق 9 يناير ، عندما شهدت الولايات المتحدة موجة شتوية مدفوعة بألفا.

تماشياً مع الأبحاث السابقة ، فإن الأطفال الذين تتراوح أعمارهم بين 12 و 17 – 0 و 4 سنوات ، هم أكثر عرضة للإصابة بفيروس كورونا المستجد من أولئك الذين تتراوح أعمارهم بين 5 و 11 سنة.

covid globulin
The new drug Covid globulin

The Russian Federal Biomedical Agency announced that the drug “Covid Globulin”, the world’s first registered immunosuppressive drug, is currently undergoing clinical trials.

Covid Globulin, the new drug is made from the plasma of COVID-19 patients who have recovered or who have received two doses of the vaccine. said Sergey Chemezov, CEO of Rostec.

The developer of the drug Covid Globulin, the major Russian company Rostec is ready to consider supply and domestic production in India.

“The first phase of clinical trials of a drug that was prepared in the laboratory of Rostec Corporation Immuno-Natsymbio is now underway.

It is a unique anti-Covid immune globulin,” Olga Eichler, Head of the Medical Support Department of the Russian Federation and the Biomedical Agency said in a statement on the sidelines of the East Economic Forum.

Russian real estate registration

In early April, the Russian Ministry of Health registered the world’s first distinct immunoglobulin for coronavirus based on the blood plasma of people recovering from the disease.

After the completion of the second and third phases of clinical trials, the drug is expected to be used in the treatment of moderate and severe cases of Covid-19 infection.

The Corona virus has killed at least 4,565,622 people in the world since the World Health Organization office in China reported the outbreak at the end of December 2019.

Low death rate

At least 220,652,860 people have been confirmed to have contracted the virus since its appearance. The vast majority of those infected have recovered, although symptoms persist after weeks or even months.

The World Health Organization considers, taking into account the excess mortality rate directly or indirectly related to Covid-19, that the outcome of the epidemic may be two or three times greater than the officially announced result.

mutated delta and children

The number of hospitalizations from COVID-19 among children in the United States has risen since the delta variant became prevalent, but a new study providing.

An initial look at relevant data suggests that “concerns that this variant is causing more serious illness in children are unfounded than health.

The study by the US Centers for Disease Control and Prevention found that between June 20 and July 31, 2021, unvaccinated teens were more than 10 times more likely to be hospitalized than those who were vaccinated.

The Centers for Disease Control and Prevention analyzed hospital records from across the region, which cover about 10% of the US population, between March 1, 2020 and August 14, 2021.

Children’s recovery

The number of weekly hospital admissions for children ages 0-17 was at its lowest between June 12 and July 3, at 0.3 per 100,000, before rising to 1.4 per 100,000 in the week ending August 14.

Hospitalizations of children peaked at an all-time high of 1.5 per 100,000 in the week leading up to January 9, when the US experienced an alpha-driven winter wave.

In line with previous research, children aged 12-17 – 0 and 4 years old are more likely to be infected with the new coronavirus than those aged 5-11 years.

2 thoughts on “كوفيد غلوبولين | covid globulin

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: