كوفيد ١٩ دلتا | Covid 19 Delta

Corona Winter
كوفيد 19 فصل الشتاء

مع اقتراب فصل الشتاء, حيث الوقت المناسب الذي تزداد فيه إصابات كوفيد-19 بين الأفراد الملقحين وغير الملقحين, ومع ذلك، وذلك إستنادا إلى بيانات مراكز مكافحة الأمراض الأمريكية (CDC).

حيث يظهر من خلال التقارير والفحوصات أن هناك فرقًا كبيرًا بين المجموعتين عبر جميع الفئات العمرية في احتمالية الإصابة بفيروس كورونا.

فيروس كورونا

وبين شهري أغسطس وسبتمبر من عام 2021، كانت معدلات الإصابة لكل 100 ألف فرد أعلى من 6 إلى 10 أضعاف بين الأشخاص غير الملقحين مقارنة بالأشخاص الذين تم تطعيمهم من نفس الفئة العمرية.

حيث أن معدلات العدوى لها تأثير مباشر على دخول المستشفى للمصابين، كما تم الإبلاغ عنها حديثًا من قبل مركز السيطرة على الأمراض في الولايات المتحدة الأمريكية من خلال حالة التطعيم.

والتي كانت معتمدة على الفئة العمرية، من خلال معدلات الاستشفاء أعلى من 10 إلى 15 مرة للأفراد غير المطعمين, وفي حالة الأشخاص الذين لم يتلقوا التطعيم الذين تتراوح أعمارهم بين 18 و 49 عامًا.

دخول المستشفى

وهذا يعني أن حالات دخول المستشفى مع فيروس كورونا كانت لا تزال عند 27 فقط من بين كل 100,000 شخص اعتبارًا من أوائل سبتمبر.

وهو ما يتجاوز هذا الرقم بقليل عن معدل الأشخاص الذين تم تطعيمهم في عمر 65 عامًا وما فوق عند 15 لكل 100,000 شخص.

ومع ذلك ، كانت معدلات الشفاء للأفراد غير الملقحين في الفئات العمرية 50-64 و 65+ أعلى بكثير، حيث بلغت 94 لكل 100,000 و 239 لكل 100,000 شخص، على التوالي.

مناعة الجسم

حيث أظهرت أن كبار السن هم الذين ينتهي بهم المطاف في المستشفى بسبب فيروس كورونا، فإن الأرقام المنشرة قد تعطي أحيانًا انطباعًا بأن اللقاحات لا تعمل كما ينبغي.

ويزداد تغطية التطعيمات في الولايات المتحدة الأمريكية مع تقدم العمر، لتصل إلى 86% بين أولئك الذين يبلغون 65 عامًا أو أكبر.

وحتى لو كان جميع الأجنحة ممتلئًا بالمرضى الذين تم تطعيمهم، فإن حقيقة أن الأشخاص غير المطعمين هم أقلية في الفئات العمرية ذات الصلة لا تزال تعني أن خطر دخولهم إلى المستشفى مع كوفيد-19 يتجاوز بكثير الأشخاص الذين تم تطعيمهم.

التطعيم واللقاح

بعد أن توقف مركز السيطرة على الأمراض في الولايات المتحدة الأمريكية عن إعلان بيانات إصابة فيروس كورونا حسب حالة التطعيم في وقت سابق من العام.

قامت وكالة إخبارية بنشر تفصيلًا جديدًا للعدوى في منتصف شهر أكتوبر الحالي، مأخوذ من مجموعة بيانات تمثل حوالي 30% من سكان الولايات المتحدة.

ومن المفترض أن يتم إصدار تحديث عندما أبلغت السلطات الحكومية المزيد من الأرقام, من المتوقع أن يتم نشر تفاصيل الحالات التي دخلت المستشفي من كل شهر لمعرفة حجم الإصابة.

المصدر: Egypt14

Corona Winter
Corona covid winter

With winter approaching, it is a good time for COVID-19 infections to increase among vaccinated and unvaccinated individuals, however, based on data from the US Centers for Disease Control (CDC).

Where it appears through reports and examinations that there is a significant difference between the two groups across all age groups in the possibility of infection with the Corona virus.

Corona Virus

Between August and September of 2021, infection rates per 100,000 people were 6 to 10 times higher among unvaccinated people than among vaccinated people of the same age.

As infection rates have a direct impact on hospital admissions, as recently reported by the CDC in the USA, vaccination status.

Which was age-dependent, with hospitalization rates 10 to 15 times higher for unvaccinated individuals, and in unvaccinated people aged 18 to 49 years.

hospital admission

That means hospital admissions with the coronavirus were still at just 27 per 100,000 people as of early September.

This is just above the rate for people aged 65 years and over vaccinated at 15 per 100,000 people.

However, the cure rates for unvaccinated individuals in the 50-64 and 65+ age groups were significantly higher, at 94 per 100,000 and 239 per 100,000 people, respectively.

body immunity

As it has shown that it is the elderly who end up in hospital due to the Corona virus, the published numbers can sometimes give the impression that vaccines are not working as they should.

Vaccination coverage in the United States increases with age, reaching 86% among those 65 or older.

Even if all wards were filled with vaccinated patients, the fact that unvaccinated people are a minority in the relevant age groups still means that their risk of being hospitalized with COVID-19 far exceeds those vaccinated.

Vaccination

After the Center for Disease Control in the United States of America stopped announcing the infection data for the Corona virus by vaccination status earlier in the year.

A news agency released a new breakdown of the infection in mid-October, taken from a data set representing about 30% of the US population.

It is assumed that an update will be issued when the government authorities reported more numbers, and it is expected that details of the cases admitted to the hospital will be published each month to know the extent of the infection.

Source: Egypt14

2 thoughts on “كوفيد ١٩ دلتا | Covid 19 Delta

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: