الكتاب والمكتبة مع جائحة كورونا | Corona virus book and library

المكتبة والكتاب في زمن الكورونا Library and book in the time of corona
المكتبة والكتاب في زمن كورونا

لقد تحدثنا كثيرًا عن كيفية دعم مكتبتك المحلية، والإستفادة من الكتاب في زمن الوباء. لكن ماذا يمكنك أن تفعل عندما تكون المكتبة مغلقة؟ فيما يلي بعض الطرق التي يمكنك من خلالها الاستمرار في دعم مكتبتك العامة أثناء الوباء:

تحقق من الكتب

تعتمد المكتبات على الإحصائيات مثل الكتب المسحوبة والكتب الورقية والكتب الرقمية لتبرير وجودها وطلب المزيد من التمويل. لكن المكتبات المغلقة للجمهور قد تشهد إنخفاضًا في أعداد التوزيع. إصنع معروفًا للمكتبة وتحقق من بعض الكتب الإلكترونية عبر القنوات الإلكترونية ومواقع التواصل الإجتماعي.

حضر برنامجًا إفتراضيًا

كما هو الحال مع الكتب ، تتعقب المكتبات إحصائيات برامجها لتبرير وجودها وطلب المزيد من التمويل. إعرض أنواع البرامج التي تهتم بها من خلال حضور بعضها.

تقديم التغذية العكسية

هل مكتبتك لديها نموذج تعليق؟ أو إستبيان؟ إظهار بعض الحب في المكتبة من خلال إخبار الموظفين بما يعجبك في المكتبة وما تحب أن تراه في المستقبل! هذا يجعل إلى المكتبة شعور الرضا والفرح لأن الناس يشاركون ويتناقشون في موضوع الكتب، ويمنحهم شيئًا رائعاً يشيرون إليه عند كتابة مقترحات المنح أو محاولة إظهار قيمتها للمجتمع وإلى الحي.

تبرع للمكتبات ودور النشر

المكتبات ، مثل أي شخص آخر ، تضر ماليا الآن. إذا استطعت، فكر في تقديم تبرع نقدي. قد تفكر أيضًا في التبرع بالكتب ، ولكن كن على دراية بأن العديد من المكتبات لا تقبل الكتب حاليًا أثناء الوباء.

شارك البرامج والتحديثات

حتى إذا لم تتمكن من حضور برنامج وفاعليات، يمكنك المساعدة في نشر الوعي حول البرامج وخدمات المكتبة الأخرى على وسائل التواصل الاجتماعي. إذا لم تكن قد فعلت ذلك بالفعل ، ففكر في متابعة مكتبتك على النظام الأساسي الذي تختاره. ثم مشاركات “أعجبني” وشاركها مع الأصدقاء المهتمين للمساعدة في زيادة وصول المكتبة.

شارك كتبك وحرفك اليدوية

ليس عليك فقط مشاركة المشاركات التي نشرتها مكتبتك. إذا كنت قد صنعت مركبة صغيرة، أو دولاب معين أو طلبت حزمة كتب عمياء ، أو شاركت في برنامج افتراضي ، ففكر في التقاط صورة للنتائج ثم وضع علامات على مكتبتك. سيكونون سعداء على الأرجح بمشاركتها.

اتبع قوانين بلدك

إذا كانت مكتبتك مفتوحة أو مفتوحة جزئيًا ، فاتبع أي سلوك معين أو قواعد التباعد الإجتماعي قد تكون موجودة. يحاول الموظفون فقط الحفاظ على المجتمع آمنًا ويفضلون قضاء وقتهم في مساعدة الأشخاص في العثور على الموارد ، بدلاً من المجادلة مع منتهكي القواعد. وإذا كنت مريضًا ، ابق في المنزل، من المغري أن تقترض شيئًا ما لتبقي نفسك مشغولاً ، ولكن ربما يمكنك إرسال صديق بدلاً من ذلك.

كن طيبا مع الأخرين

مرة أخرى ، قد تكون القواعد والقيود الجديدة للمكتبة مزعجة ، لكن الموظفين الموجودين على الميدان لم يكتبوها. هم فقط غير المحظوظين الذين يتعين عليهم فرضها. قد تشعر بالضيق لأن مكتبتك لا تزال مغلقة أو أنها تتطلب أقنعة أو أن لديها حدود زمنية للتصفح.

ومع ذلك ، قد يكون من المفيد للجميع أن تحاول قبول القواعد بلطف ، وإذا لزم الأمر ، تقدم بشكوى بأدب إلى القنوات ذات الصلة ، بدلاً من الصراخ في الموظفين الموجودين على الميدان.

خلاصة الحديث

المكتبة والكتاب أدوات لصنع الفكر الإنساني في عملية فهم قواعد الحياة والبحث عن طرق معرفية نحو إعمار الأرض وفتح العقل نحو النور.

المكتبة والكتاب في زمن الكورونا Library and book in the time of corona
Library and book in the time of corona

We’ve talked a lot about how to support your local library, and make use of the book in a time of pandemic. But what can you do when the library is closed? Here are some ways you can continue to support your public library during the pandemic:

Check out the books

Libraries rely on statistics such as drawn books, paper books and digital books to justify their existence and request more funding.

However, libraries closed to the public may see distribution numbers drop. Do a favor for the library and check out some e-books on electronic channels and social media sites.

Attend a virtual program

As with books, libraries track the statistics of their programs to justify their existence and request more funding. Showcase the types of programs you are interested in by attending some of them.

Provide feedback

Does your library have a comment form? Or a questionnaire? Show some love in the library by telling the staff what you like in the library and what you would like to see in the future! 

This gives the library a feeling of satisfaction and joy because people participate and discuss the topic of the books, and it gives them something wonderful to point out when writing grant proposals or trying to show their value to the community and the neighborhood.

Donate to libraries

Libraries, like everyone else, are hurting financially now. If you can, consider making a cash donation. You might also consider donating books, but be aware that many libraries are not currently accepting books during the pandemic.

Share programs and updates

Even if you are unable to attend a program and events, you can help spread awareness about programs and other library services on social media.

 If you haven’t already, consider following your library on the platform of your choice. Then “Like” posts and share with interested friends to help increase the library’s reach.

Share your books

You don’t just have to share posts that your library has published. If you made a small vehicle, wheel or blind order a book package, or participated in a virtual program, consider taking a photo of the results and then tagging your library.  They will likely be happy to share it.

Follow the laws for your country

If your library is open or partially open, follow any specific behavior or social distancing rules that may exist. Employees just try to keep the community safe and prefer to spend their time helping people find resources, rather than arguing with rule breakers.

And if you’re sick, stay home, it’s tempting to borrow something to keep yourself busy, but maybe you can send a friend in instead.

Be kind to others

Once again, the new library rules and restrictions may be annoying, but the staff on the field have not written them. They are just the unlucky ones who have to impose it. You might feel upset that your library is still closed, requires masks, or has time limits for browsing.

However, it may be helpful for everyone to try to accept the rules kindly and, if necessary, politely file a complaint to the relevant channels, rather than yelling at the staff on the field.

Abstract of Hadith

The library and the book are tools for making human thought in the process of understanding the rules of life and searching for cognitive methods towards reconstructing the earth and opening the mind to light.

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: