الناجون من فيروس كورونا | Corona Survivors

Coronavirus
الناجون من كورونا

مع قرب إنتهاء جائحة كورونا الناجون من فيروس كوفيد 19,  كيف تمكن بعض الأشخاص من الهروب من كورونا على مدار عامين 2020_2021.

بعد مرور عامان على ظهور أول حالة إصابة فيروس كورونا كوفيد 19، ومع إزدياد إرتفاع موجة الحالات وظهور أكثر من متحور، تمكن بعض الأفراد من الهروب من الإصابة من فيروس كورونا والذي ضرب غالبية البشر.

الهروب من كورونا

وهنا نسأل كيف تمكن بعض الأشخاص من الهروب على مدار عامين؟ وتجيب أستاذة علم المناعة في جامعة برمينغهام البريطانية، زانيا ستاماتاكي على هذا السؤال وفقًا للمعطيات المتوفرة حتى هذه اللحظة.

وتؤكد زانيا ستاماتاكي أنه لا يوجد تفسير دقيق لهذا السبب, حيث هناك عدة سيناريوهات مختلفة، من بينها أن بعض الأشخاص تمكنوا من التخلص من فيروس كورونا بسرعة، لأنهم يستفيدون من وجود أجسام مضادة وذاكرة من الخلايا المناعية تتعرف على فيروس كورونا.

متحور اوميكرون

وقالت أستاذة علم المناعة في جامعة برمينغهام البريطانية أن بالرغم من عملها على بحوث بشأن عالم الفيروسات داخل المختبر.

والذي يجعلها أكثر تعرضًا للمرض، ولكنها لم تصب مع فيروس كوفيد 19، وأكدت أنه من المستبعد أو الاحتمال الضعيف جدا ألا تكون قد تعرضت نهائيا للفيروس، نظرا لكثرة المتحورات وسرعة العدوى.

وهنا تتوقع زانيا ستاماتاكي أن يكون جسمها قد التقط فيروس كورونا المستجد بالفعل، لكنه تمكن من التخلص منه قبل أن يتطور إلى مرض حقيقي، بمعنى آخر، فيروس كورونا تم إجهاضه قبل أن يدخل في المراحل المتقدمة.

الجهاز المناعي

ومن هذه الأسباب في هروب فيروس كورونا أن الجهاز المناعي يختلف من شخص إلى آخر، فلا يتفاعل بالطريقة نفسها عند التعرض للعدوى, حيث يتسلل فيروس كورونا إلى جسم الإنسان محاولا اقتحام الخلية.

وهنا تشرح زانيا ستاماتاكي أن الجزء والذي يعرف بإسم البروتين الشوكي للفيروس لا يستطيع الالتصاق مع بروتين الخلية المستهدفة لدى بعض الأشخاص، وهذا الأمر قد يفسر إفلاتهم أو عدم الإصابة مع فيروس كورونا.

Coronavirus
Corona survivors

With the end of the Corona pandemic, Covid-19 survivors, how did some people manage to escape from Corona over the course of two years

Two years after the appearance of the first case of the Corona virus, Covid 19, and with the increasing wave of cases and the emergence of more than one mutated, some individuals were able to escape infection from the Corona virus, which struck the majority of humans.

Escape from Corona

Here we ask how some people managed to escape over the course of two years? Professor of Immunology at the British University of Birmingham, Zania Stamataki, answers this question according to the data available so far.

Zania Stamataki confirms that there is no accurate explanation for this reason, as there are several different scenarios, among which are that some people were able to get rid of the Corona virus quickly, because they benefit from the presence of antibodies and memory from immune cells that recognize the Corona virus.

mutated omicron

A professor of immunology at the University of Birmingham, Britain, said that despite her work on research on the world of viruses in the laboratory.

Which makes her more exposed to the disease, but she was not infected with the Covid 19 virus, and she stressed that it is unlikely or very weak that she will not have been exposed to the virus at all, given the large number of mutations and the speed of infection.

Here, Zania Stamataki expects that her body has already caught the emerging corona virus, but he managed to get rid of it before it develops into a real disease, in other words, the Corona virus was aborted before it entered the advanced stages.

immune system

Among these reasons for the escape of the Corona virus is that the immune system differs from one person to another, so it does not react in the same way when exposed to infection, as the Corona virus infiltrates the human body trying to break into the cell.

Here, Zania Stamataki explains that the part, which is known as the spinal protein of the virus, cannot stick to the target cell protein in some people, and this may explain their escape or lack of infection with the Corona virus.

2 thoughts on “الناجون من فيروس كورونا | Corona Survivors

Leave a comment

%d مدونون معجبون بهذه: