كورونا ووفاة الطفلة جيجي | Corona and the death of baby Gigi

Baby Gigi died وفاة الطفلة جيجي
وفاة الطفلة جيجي

أصيب والدا “جيجي” فيروس كورونا وتلقيا العلاج المناسب مع حلول شهر أغسطس عام 2020, ولكن في الرابع من شهر أغسطس تقيأت ابنتهم جيجي مرتين في يوم واحد ولاحظ والداها وجود طفح جلدي على كتفها وعند إستشارة الطبيب قال إن الأطفال معرضون إلى مثل هذا الشي.

طفح جلدي

وهذا الطفح الجلدي لم يشخص بالشكل الصحيح وقد يؤدي في حياة الطفلة والتي عمرها ستة أعوام ووالدا الطفلة يحذران الأهالي من ضرورة الانتباه لأعراض كوفيد 19 التي تصيب الأطفال في هذا السن.

وفقا إلى جامعة هارفارد قد تتضمن أعراض كوفيد لدى الأطفال إحمرار العين واللسان وتورم اليدين والقدمين وغيرها من الأعراض والتي قد تصيب الأطفال وعلاقتها مع كوفيد 19والطفح الجلدي.

لقاء مؤثر مع الأب والأم حيث فقدا إبنتهما “جيجي” في عمر ست سنوات بعد إصابتها بفيروس كورونا ولكن لم تظهر عليها الأعراض المعروفة مثل الحمى أو السعال أو ضيق التنفس بل ظهرت عليها أعراض مختلفة أخرى لم يلاحظها الأطباء.

وفي يوليو الماضي من عام 2020 أُصيب والدا “جيجي” مع كوفيد 19وتلقيا العلاج وتعافيا منه مع حلول شهر أغسطس الماضي من عام 2020 ولكن في الرابع من أغسطس من نفس الشهر تقيأت “جيجي” مرتين في يوم واحد ولاحظ والداها وجود طفح جلدي على كتفها وعند إستشارة الطبيب قال إن الأطفال معرضون إلى مثل هذه الأمور.

جيجي والوفاة

لم تمض سوى أربع ساعات من ظهور هذا الطفح الجلدي حتى فارقت “جيجي” الحياة ثم يتضح بعدها أنها كانت مصابة بفيروس كورونا ويرجح أن ذلك الطفح الجلدي نتج عن ردة فعل في الجهاز المناعي لجسم جيجي تجاه هذا الفيروس وحاولت شقيقتاها الأكبر في السن 11 عاما و 18 عاما إنعاشها ولكن دون جدوى.

وحسب مصادر وحديث جامعة “هارفارد” الأميركية قد تختلف أعراض فيروس كورونا لدى الأطفال عن البالغين لذا يتوجب على الأهالي أخذ الحيطة والحذر عند ظهور الأعراض التالية على الأطفال: الطفح الجلدي وإحمرار العينين وآلام المعدة والتقيؤ والإسهال وتضخم الغدة اللمفاوية وإحمرار اللسان وتورم اليدين والقدمين وتشقق الشفاه.

Baby Gigi died وفاة الطفلة جيجي
Baby Gigi died

Gigi’s parents were infected with the Corona virus and received the appropriate treatment by August 2020, but on the fourth of August their daughter Gigi vomited twice in one day, and her parents noticed a rash on her shoulder, and upon consulting a doctor, he said that children are exposed to such a thing.

rash

This rash was not diagnosed properly and may lead to the life of a six-year-old girl, and the child’s parents warn parents of the need to pay attention to the symptoms of Covid 19 that affect children of this age.

According to Harvard University, symptoms of Covid in children may include redness of the eyes and tongue, swelling of the hands and feet, and other symptoms that may affect children and its relationship with Covid 19 and a rash.

A touching meeting with the father and mother, where they lost their six-year-old daughter, “Gigi”, after being infected with the Coronavirus, but she did not show known symptoms such as fever, cough, or shortness of breath, but she had various other symptoms that the doctors did not notice.

Last July of 2020, Gigi’s parents were infected with Covid 19 and received treatment and recovered from it by last August of 2020, but on August 4 of the same month, Gigi vomited twice in one day, and her parents noticed a rash on her shoulder and upon consultation The doctor said that children are vulnerable to such matters.

Gigi and death

It was only four hours after the appearance of this rash that Gigi died, and then it became clear that she was infected with the Coronavirus. It is likely that this rash was caused by a reaction in Gigi’s immune system to this virus, and her older sister, 11 years and 18 years old, tried Years resuscitated, but to no avail.

According to the sources and hadith of the American “Harvard” University, the symptoms of the Corona virus in children may differ from that of adults, so parents should take caution and caution when the following symptoms appear on children: rash, red eyes, stomach pain, vomiting, diarrhea, lymph node enlargement, red tongue, swollen hands and feet, and chapped lips.

3 thoughts on “كورونا ووفاة الطفلة جيجي | Corona and the death of baby Gigi

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: