ذكرى الطبيب الصيني | Chinese Doctor

Memory of the Chinese doctor ذكرى الطبيب الصيني
ذكرى الطبيب الصيني

بعد عام من وفاته متأثرا بفيروس كورونا كوفيد 19، حيث عبر سكان ووهان الصينية عن هذه الشجاعة من قبل الطبيب الذي دق ناقوس الخطر من هذا الوباء.

الذكرى الأولى

“لي ون ليانغ” هو الطبيب الصيني الذي رحل منذ عام لكنه بقي يشكل أيقونة يقدّرها الصينيون كثيراً، إذ يعتبر أحد أبرز الشخصيات في ووهان التي حذرت من إنتشار فيروس كورونا في ووهان، إلا أنه واجه ضغوطات من الشرطة الصينية على خلفية ما اعتبر نشراً للشائعات.

‏وأدّت وفاة الشاب البالغ من العمر 34 عاماً، بسبب الفيروس في 7 فبراير، إلى حالة من الحداد العام مثيرة ردود فعل منددة تعبّر عن الغضب.

التضحية والإشاعة

‏وأضحى لي ون ليانغ، وهو طبيب عيون في مستشفى في المدينة، أحد أبرز الشخصيات في الأيام الأولى لإنتشار المرض في ووهان، عندما حاول التحذير من ظهوره، لكنه واجه توبيخا من الشرطة على خلفية ما اعتبر نشرا للشائعات.

‏وبعد عدة أيام، ذرف “تشونغ نان شان” عالم الأوبئة الشهير، الدموع عليه في مقابلة مع رويترز، واصفاً إياه “ببطل الصين”. لكن عندما كرم الرئيس الصيني “أبطال حرب الشعب”على الفيروس في سبتمبر، لم يرد أيّ ذكر إلى مساهمة ” لي”.

المستشفى والشارع

‏وفي حين يقول الناس في الشوارع المحيطة في مستشفى لي إن الحياة في المدينة عادت تقريباً إلى نمطها الطبيعي، إلا أنهم ما زالوا يوقرون لي على أفعاله. وأضاف: “يشعر الناس بالإمتنان الشديد له وأنا أعتقد أنه يجب أن يحظى بالمزيد من التكريمات الرسمية” وقال جي إن الحكومة إرتكبت أخطاء في المراحل الأولى”.

البطل والتحذير

‏لي ونليانغ بطل يستذكر الصينيون تحذيره الأول بعد عام على وفاته الطبيب الذي رحل منذ عام بقي يشكل أيقونة يقدّرها الصينيون، إذ يعتبر أحد أبرز الشخصيات التي حذرت من انتشار ‎كورونا، إلّا أنّه واجه ضغوطات من الشرطة الصينية على خلفية ما إعتبر نشراً للشائعات.

حيث أحياء الآلاف من مستخدمي شبكات التواصل الإجتماعي في دولة الصين، الذكرى الأولى من وفاة لي وينليانغ الطبيب الذي كان أول من تحدث عن ظهور فيروس كورونا المستجد في بلاده، ما أثار غضب السلطات الصينية حينذاك.

Memory of the Chinese doctor ذكرى الطبيب الصيني
Memory of the Chinese doctor

A year after his death from the Coronavirus Covid 19, as the residents of Wuhan, China, expressed this courage by the doctor who sounded the alarm from this epidemic.

First anniversary

Li Wenliang is the Chinese doctor who passed away a year ago, but he remained an icon that the Chinese greatly appreciate, as he is considered one of the most prominent figures in Wuhan who warned of the spread of the Corona virus in Wuhan. 

But he faced pressure from the Chinese police over what was considered publication. For rumors. ” The death of the 34-year-old, due to the virus, on February 7, led to a state of public mourning, provoking condemning reactions expressing anger.

Sacrifice and rumor

Li Wenliang, an ophthalmologist at a hospital in the city, became one of the most prominent figures in the early days of the outbreak in Wuhan, when he tried to warn of its appearance, but he faced a reprimand from the police over what was considered spreading rumors.

Several days later, the famous epidemiologist, Zhong Nanshan, shed tears at him in an interview with Reuters, describing him as “the hero of China.” But when the Chinese president honored the “people’s war heroes” on the virus in September, there was no mention of Li’s contribution.

The hospital and the street

While people in the surrounding streets at Lee Hospital say that life in the city is almost back to normal, they still admire me for his actions.

He added, “People are very grateful to him, and I believe that he should receive more official honors.” Jie said that the government made mistakes in the early stages.

The hero and the warning

Li Wenliang is a hero, the Chinese remember his first warning a year after his death, the doctor who passed away a year ago, remains an icon appreciated by the Chinese.

As he is considered one of the most prominent figures who warned of the spread of Corona, but he faced pressure from the Chinese police over what was considered spreading rumors.

As thousands of social media users in China revived the first anniversary of the death of Li Wenliang, the doctor who was the first to talk about the emergence of the new Corona virus in his country, which angered the Chinese authorities at the time.

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: