إعلان فيلم الخيال العلمي الجديد أفاتار | avatar 2

avatar 2
فيلم أفاتار

بعد إنتظار طويل, ظهر مقطع الفيديو الإعلاني للجزء الثاني من فيلم الخيال العلمي “أفاتار”، تحت عنوان”طريق الماء The Way of Water”، حيث أثار ردود أفعال كبيرة بين المتابعين والمعجبين، وفقاً إلى تقرير من موقع “ذا فيرج”.

أفاتار 2009

وحسب تصريحات الموقع، قد رأينا آخر مرة شخصية جيك سولي وهو (الممثل سام ورثينجتون) في الجزء الأول من فيلم “أفاتار” والذي عرض عام 2009، كان قد أصبح تقريباً جزءاً من كائنات “نافي” بعد أن تم تبنيه في قبيلتهم.

وتم الإستسماح منه لكونه جاسوساً بشرياً، وقرر في نهاية الفيلم الوقوف إلى جانب الكائنات الفضائية في معركتهم ضد البشر لإنقاذ كوكب “باندورا”.

شخصيات أفاتار

من خلال نقل الوعي والحياة إلى جسد “أفاتار” الخاص به، تمكن جيك من بدء حياة جديدة على كوكب “باندورا” – والذي يعد غلافه الجوي ساماً للبشر – جنباً إلى جنب مع شريكته – نايتيري (الممثلة زوي سالدانا).

بينما يظهر جيك ونايتيري في المقطع الدعائي الأول من فيلم “طريق الماء”، إلا أنه هذه المرة لا تقتصر القصة على الاثنين فقط.

في الفترة ما بين الفيلم الأول عام 2009 والجزء الثاني لعام 2022، رزق جيك ونايتيري بأطفال، وهناك عدد من اللقطات في المقطع الدعائي تلفت الانتباه إلى أهمية نمو عائلات “نافي” في قصة الفيلم.

مقطع فيديو في اليوتيوب

بالإضافة إلى فئة الأطفال، يعرض المقطع الدعائي أيضاً لقطات إلى جيك ونايتيري وهما يهتمان في شخص يبدو أنه بشري يتعين عليه ارتداء قناع خاص من أجل البقاء على هذا الكوكب.

حيث يثير وجود الطفل البشري بعض التساؤلات حول كيفية تفاعل كوكب الأرض مع “نافي” وسط صدهم محاولة سرقة معادن “أوبوتانيوم” الثمينة من كوكب “باندورا”، ولكن المعنى الضمني هو أنه لا يمكن ردع البشرية في النهاية.

بالإضافة إلى اللقطات الجميلة والجديدة مع شعاب ميتكايينا الساحلية في كوكب “باندورا”، يسلط المقطع الترويجي أيضاً الضوء على لقطات من الشخصيات في الفيلم وهم ترتدون ملابس قتالية شبيهة بالبشر وتحمل أسلحة.

الكائنات والغزاة

على الرغم من المقطع الجديد والذي يعرض تفاصيل الفيلم بشكل سريع، إلا أن جميع العناصر الضرورية المرتبطة بإجبار الكائنات على الدفاع عن منازلهم من الغزاة المتعطشين للموارد موجودة، حسب تقرير موقع “ذا فيرج”.

حيث من المتوقع أن تؤدي عرض الجزء الثاني من الفيلم “أفاتار”، إلى تهافت المعجبين إلى مشاهدته فور عرضه على السينما حيث من المقرر أن يتم عرض الفيلم في الصالات وشباك التذاكر السينما بدءاً من 16 ديسمبر المقبل من عام 2022.

avatar 2
avatar 2

After a long wait, the trailer for the second part of the science-fiction movie “Avatar”, titled “The Way of Water”, has emerged, sparking great reactions among followers and fans, according to a report from The Verge.

avatar 2009

According to the site’s statements, the last time we saw the character of Jake Sully (actor Sam Worthington) in the first part of the movie “Avatar”, which was shown in 2009, he had almost become part of the “Navi” beings after he was adopted in their tribe.

He was allowed to be a human spy, and at the end of the film he decided to side with the aliens in their fight against humans to save the planet “Pandora”.

avatar characters

By transferring consciousness and life into his avatar’s body, Jake is able to start a new life on the planet Pandora – whose atmosphere is toxic to humans – along with his partner – Nightere (Zoe Saldana).

While Jake and Nightyre appear in the first trailer for Water Road, this time around, the story isn’t just about the two of them.

Between the first movie in 2009 and the second part of 2022, Jake and Netery have children, and a number of clips in the trailer draw attention to the importance of the Navi families’ growth in the movie’s story.

Youtube video

In addition to the Kids category, the trailer also features footage of Jake and Nayteri caring for a seemingly human who has to wear a special mask in order to survive on this planet.

The presence of the human child raises some questions about how Earth will interact with the Navi as they repel an attempt to steal the precious Obotanium mineral from Pandora, but the implication is that humanity cannot be deterred in the end.

In addition to beautiful new shots with the coastal reefs of Myitkyina on the planet Pandora, the trailer also highlights shots of the characters in the film wearing human-like combat gear and wielding weapons.

Objects and invaders

Despite the new trailer, which quickly details the film, all the necessary elements associated with forcing the creatures to defend their homes from resource-hungry invaders are present.

The second part of the movie, “Avatar”, is expected to flock to fans as soon as it is shown at the cinema, as the film is scheduled to be shown in cinemas and box offices starting from December 16, 2022.

4 thoughts on “إعلان فيلم الخيال العلمي الجديد أفاتار | avatar 2”

Leave a comment