آبل الأول عالميا ٣ تريليون | Apple Company

Apple Company
شركة آبل

شركة آبل والتي تقع في قارة أمريكا الشمالية بأنها سيطرت على قائمة الشركات الأكثر قيمة في العالم، حيث تحتل شركة أبل حاليًا المرتبة الأولى في هذه المجموعة المرموقة على أعلى قيمة سوقية.

ومن خلال الرسم البياني تم وضع شركة أبل في مواجهة مع بقية العالم لنرى كيف تقارن أكبر شركة في كل قارة بقوة من حيث شركات التكنولوجيا العملاقة في مجال التقنية.

آرامكو السعودية

حيث من الواضح أن شركة آبل تفوز، ولكن الجزء المثير للاهتمام هو الدرجة التي تخسر بها الشركات الأكثر قيمة في كل قارة آسيا وأوروبا وأمريكا الجنوبية وأفرقيا عند مقارنتها بأرقام القيمة السوقية الخاصة بها.

ومن حيث قارة آسيا لديها المنافس الأقوى، هي شركة أرامكو السعودية، والمعروفة أيضًا باسم شركة الزيت العربية السعودية،

حيث بلغت قيمتها السوقية وهي شركة آرامكو 1.98 تريليون دولار في بداية فبراير 2022 – أي 69.5% من 2.85 تريليون دولار عن شركة آبل في العالم التقنية.

لوي فيتون

أما في قارة أوروبا، فهناك بدأت المعركة بالفعل في أن تصبح من جانب واحد تقريبا، حيث يبدو التكتل للسلع الفاخر شركة “لوي فيتون LVMH” رائعًا أثناء دخوله المنافسة.

ولكنه فشل في تحقيق أي جولات: تبلغ القيمة السوقية لهذا التكتل 408 مليار دولار فقط أي 14.3% من حجم منافسها من الوزن الثقيل.

وهنا ينتهي توافق فئة الوزن مع القارات التالية ومع شركاتها الكبرى من الوزن الخفيف مقارنة مع شركة آبل.

قارة أستراليا

أما شركة التعدين BHP وهي الأكثر قيمة في قارة استراليا, ومقرها مدينة ملبورن ولديها قيمة سوقية يعادل 8.5% من شركة أبل، بينما تبلغ شركة Petrobras من أمريكا الجنوبية 3% فقط.

وعلى الرغم من أن الشركة هي شركة عامة ولكنها الأكثر قيمة في إفريقيا، فإن القيمة السوقية إلى شركة النشر في جنوب أفريقية Naspers هي فقط 1.2% من حوالي 3 تريليونات منسوبة إلى شركة آبل.

المصدر: Egypt14

Apple Company
Apple Company

Apple, which is located in the North American continent, has dominated the list of the most valuable companies in the world, as Apple currently ranks first in this prestigious group with the highest market value.

And through the chart, Apple is pitted against the rest of the world to see how the largest company on each continent compares strongly in terms of tech giants.

Aramco Saudi Arabia

It’s clear that Apple is winning, but the interesting part is the degree to which the most valuable companies in all of Asia, Europe, South America and Africa lose out when compared to their market capitalization figures.

In terms of Asia, it has the strongest competitor, Saudi Aramco, also known as the Saudi Arabian Oil Company.

It had a market capitalization of $1.98 trillion at the beginning of February 2022 – 69.5% of Apple’s $2.85 trillion.

Louis Vuitton

In Europe, the battle is already becoming almost one-sided, with the luxury goods conglomerate LVMH looking pretty cool as it enters the competition.

But he failed to make any rounds: the market value of this conglomerate is only 408 billion dollars, or 14.3% of the size of its heavyweight competitor.

And here ends the compatibility of the weight category with the following continents and with its major companies in terms of light weight compared to Apple.

The continent of Australia

As for BHP, the most valuable mining company in Australia, it is based in Melbourne and has a market value of 8.5% of Apple, while Petrobras of South America is only 3%.

Although the company is public but the most valuable in Africa, the market capitalization of South African publisher Naspers is only 1.2% of the nearly $3 trillion attributed to Apple.

Source: Egypt14

2 thoughts on “آبل الأول عالميا ٣ تريليون | Apple Company

Leave a comment

%d مدونون معجبون بهذه: