شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger

شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger
شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger

آبل سوف تضطر إلى تضمين الشاحن في الآيفون لعدم إظهار الفوائد البيئية

قامت شركة آبل بإزالة الشاحن وسماعات الرأس من علبة جميع أجهزة iPhone المعروضة للبيع منذ إطلاق iPhone 12, ويرجع ذلك إلى جزء من جهودها للحد من التأثير وتعزيز الإشراف البيئي.

ويتصاعد الجدل حول أجهزة iPhone التي لا تحتوي على شاحن أو سماعات رأس ، حيث طالبت السلطات في البرازيل الشركة التي تتخذ من كوبرتينو مقراً لها بتضمين شاحن مع الأجهزة المحمولة الجديدة التي من المقرر بيعها في البلاد ، وهو أمر لم يفعلوه, منذ إطلاق أجهزة آيفون12.

وبعد ذلك طلبت مؤسسة Procon-SP Foundation ، المخصصة لحماية المستهلك في ساو باولو في البرازيل ، من شركة Apple إثباتًا صالحًا لعدم تضمين الشاحن في علبة الهواتف الذكية الجديدة, وأنه مضر للبيئة, وتم طلب التحقق من المزايا الحقيقية والمحددة التي لا تشمل شاحن iPhone هذا الذي يمثل للبيئة أنه خطر عليها, وكيف يؤثر هذا الإجراء بطريقة “إيجابية”.

شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger
شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger

 لقد استجابت شركة آبل لهذه الطلبات ، لكنها لم تقدم حجج “صالحة” لهذه الوكالة التي تدافع عن المستهلكين. وفقًا لبيان صدر من صفحة Procon-SP ، طُلب من Apple التحقق من فوائد بيع هواتفها بدون شاحن.

من بين حجج الشركة، أنه لا يوجد شيء جديد غير ما سبق ذكره في يوم عرضها ، حيث تم الكشف عن ميزة مساعدة البيئة عن طريق تقليل انبعاثات الكربون. وتقدم Apple iPhone 12 Pro Max ؛ أنه سوف يكلف أكثر من 23000 بيزو، لكنه يأتي بدون شاحن أو AirPods

الشاحن ضروري لاستخدام الجهاز المحمول

وتقول مؤسسة Procon-SP Foundation أن الشاحن ضروري لتتمكن من استخدام الهاتف، كما ذكروا أن Apple لم تُظهر أن أجهزة الشحن القديمة تلبي نفس تجربة الشحن التي سيقدمها الجهاز الجديد وهو آيفون 12.

كما أنه لم يتم إثبات أن إستخدام شواحن الجهات الخارجية لا يستخدم كوسيلة للتهرب من الضمان من قبل الشركة, بالإضافة إلى ذلك ، نظرًا لكونه تغييرًا مهمًا في طريقة تسويق المنتج المذكور ، نظرًا لأن هذا الجهاز يُباع عادةً مع الشاحن, كان يجب الإبلاغ عن هذا التعديل إلى كافة العملاء قبل صدور الجهاز, والذي لم يحدث أبدًا وهو المذكور في تحليله بواسطة Procon-SP.

سوف يتم تقييم القرار من قبل السلطات المحلية, وسوف تنتهي المؤسسة من التقرير, والإشارة إلى أنه سيتم مراجعة سلوك Apple من قبل مجلس الإشراف, بنفس الطريقة التي يجب أن يحصل بها المستهلكون على شاحن من الشركة.

شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger
شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger

Apple will have to include the charger in the iPhone to not show environmental benefits

Apple has removed the charger and headphones from the box of all iPhones for sale since the launch of the iPhone 12, as part of its efforts to curb the impact and strengthen environmental stewardship.

Controversy is escalating over iPhones that do not contain a charger or headphones, as the authorities in Brazil have asked the Cupertino-based company to include a charger with the new mobile devices that are slated to be sold in the country, something they have not done since the launch of the iPhone 12.

Then the Procon-SP Foundation, which is dedicated to consumer protection in Sao Paulo, Brazil, asked Apple for valid proof that the charger was not included in the new smart phone case.

and that it was harmful to the environment, and verification of the real and specific benefits that did not include this iPhone charger was requested.

شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger
شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger

 It represents the environment that it is a danger to it, and how this measure affects in a “positive” way.

 Apple responded to these requests, but did not provide “valid” arguments for this consumer advocate. According to a statement released by the Procon-SP page, Apple has been asked to verify the benefits of selling its phones without a charger.

Among the company’s arguments, there is nothing new other than what was previously mentioned on the day of its presentation, as the advantage of helping the environment by reducing carbon emissions was revealed.

Apple iPhone 12 Pro Max is offered; It’ll cost more than 23,000 pesos, but it comes without a charger or AirPods.

The charger is required to use the mobile device

Procon-SP Foundation says that the charger is necessary to be able to use the phone, and they also mentioned that Apple has not shown that the old chargers meet the same charging experience that the new device, which is the iPhone 12.

 It has also not been proven that the use of external chargers is not used as a means of evasion From the warranty by the company.

شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger
شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger

In addition, due to being an important change in the way the aforementioned product is marketed, since this device is usually sold with the shipper.

this modification had to be reported to all customers before the device was released, which never occurred and is mentioned in its analysis by Procon-SP.

The decision will be evaluated by local authorities, and the organization will finalize the report, indicating that Apple’s behavior will be reviewed by the supervisory board, in the same way that consumers should obtain a charger from the company.

4 thoughts on “شركة آبل وشاحن آيفون Apple and iPhone charger

أترك تعليق هنا Leave a comment here

%d مدونون معجبون بهذه: