كائنات فضائية | Aliens UFO

US intelligence and aliens
كائنات فضائية

أعلنت وكالة المخابرات الأميركية CIA في تقرير إنتظره الكثير أنه لا يوجد دليل على وجود كائنات فضائية، مع الإقرار بأن عشرات الظواهر التي شاهدها طيارون عسكريون لا يمكن تفسيرها.

وهذا الحديث يعود إلى تقرير سري على حوادث وقعت بين عامي 2004 و2021، تعترف أجهزة المخابرات الأميركية في عدم وجود تفسير لأكثر من 140 ظاهرة، لكنها خلصت إلى أن كل المعلومات التي تم جمعها لا تزال “غير حاسمة إلى حد كبير”.

حيث نشرت وزارة الدفاع الأميركية مقاطع فيديو التقطها طيارون في سلاح البحرية الأميركي العام الماضي لاعتراضهم أثناء تحليقهم أجساماً فضائية مجهولة, ويعود أحد التسجيلات إلى نوفمبر 2004، والمقطعان الآخران إلى يناير 2015.

حقيقة الكائنات الفضائية

حيث يصعب تفسير سرعة الأجسام التي صورها الطيارون وقدرتها على تغيير الاتجاه, وتخشى أجهزة المخابرات الأميركية من أن الصين أو روسيا تختبران تقنيات تتحرك بسرعة 10 أو حتى 20 ضعف سرعة الصوت، وقادرة على المناورة بكفاءة عالية، وفق ما نقلت بعض الصحف الأمريكية عن أحد المسؤولين.

وبعد سنوات طويلة من السرية، أمر الكونغرس العام الماضي السلطة التنفيذية بإطلاع الجمهور على أنشطة وحدة البنتاغون المسؤولة عن دراسة هذه الظواهر، وأوكل بهذه المهمة إلى البحرية الأميركية, ويحاول الجيش الأميركي تحديد ما إذا كان ممكناً ربط هذه الظواهر مع تهديدات ضد الولايات المتحدة الأمريكية.

وجاء في التقرير الذي نشره مكتب المدير المخابرات القومية “ربما لا يوجد تفسير واحد” لهذه الظواهر،  وأضاف “ليست لدينا حالياً معلومات كافية في قواعد بياناتنا لنعزو هذه الحوادث إلى أسباب محددة”.

تفسير الظواهر في الفضاء

من ناحية أخرى أعلنت الإدارة الأمريكية أنها لا تمتلك تفسيرا محددا إلى ظاهرة مشاهدات الأطباق الطائرة المتكررة بالعشرات من قبل الجنود والأفراد العاملين في الجيش الأمريكي.

وخلص تقرير من قبل وزارة الدفاع الأمريكية إلى أنه من بين 144 مشاهدة لأجسام طائرة غير محددة الهوية، منذ عام 2004، لا يوجد أي تفسير إلا فقط مشاهدة واحدة، كما لا يوجد دليل على أن هذه الأجسام الطائرة من خارج كوكب الأرض.

التنسيق بين الكونجرس والبنتاجون

وطلب الكونجرس بسرعة إنجاز التقرير بعد كم كبير من البلاغات من قبل الجيش الأمريكي، حول مشاهدات أجسام طائرة فائقة السرعة في السماء.

وبناء على ذلك شكلت وزارة الدفاع لجنة تحقيق في ظاهرة الأجسام الطائرة مجهولة الهوية، في شهر أغسطس الماضي، لتقصي الحقائق.

وكانت مهمة اللجنة، تقتصر على تتبع هذه المشاهدات وتحليلها ووصفها، علاوة على تحليل طبيعة وأصل الأجسام الطائرة، غير محددة الهوية، حسب ما ورد من قبل وزارة الدفاع الأمريكية البنتاغون.

وصف التقرير السري

قال التقرير الذي صدر الجمعة 25 يونيو إن أغلب مشاهدات الأجسام الطائرة غير محددة الهوية، وقعت خلال العامين الماضيين، بعدما أقرت البحرية الأمريكية، استخدام آلية للإبلاغ عن الأحداث.

وفي 143 مشاهدة من بين 144 قالوا إنهم “يفتقرون إلى المعلومات الكافية، في قاعدة البيانات لتفسير هذه الوقائع بشكل محدد”.

بشكل واضح وقطعي يقول: “لا توجد مؤشرات واضحة على وجود تفسير مرتبط أن هناك حضارة أو كائنات فضائية من خارج كوكب الأرض لهذه الأجسام الطائرة”، لكنه أيضا لم يستبعد ذلك.

وأضاف التقرير أن هذه الظاهرة، “ربما تفتقد إلى أي دليل يفسرها” بينما قد يكون بعضها مرتبط في تقنية أو تكنولوجيا تابعة لدول أخرى مثل الصين أو روسيا، وقد يكون بعضها مرتبطا بظواهر جوية أو طبيعية، مثل بلورات الثلج التي يمكن أن يسجلها الرادار.

وقال التقرير أيضا إن بعض هذه المشاهدات، يمكن أن تكون مرتبطة “مع برامج تكنولوجية سرية، تابعة إلى مؤسسات أمريكية”.

أدلة وزارة الدفاع

بثت وزارة الدفاع الامريكية مقاطع مصورة إلى بعض مشاهدات الأجسام الطائرة مجهولة الهوية، في أبريل 2020 تم تصويرها من أفراد البحرية الأمريكية.

وفي برنامج (60 دقيقة) على شبكة سي بي إس الامريكية، الشهر الماضي ناقش اثنان من طياري البحرية السابقين، مشاهدة طبق طائر من فوق المحيط الهادي يقلد حركتهما.

ووصف أحد الطيارين الموقف بقوله “كان يبدو جسما أبيضا صغيرا” موضحا أنه كان مستطيل الشكل مثل حبات النعناع، أو اللبان.

تصريحات البحرية الأمريكية

وقال أليكس ديتريتش طيار البحرية الأمريكية السابق، وأحد مشاهدي الأطباق الطائرة لبي بي سي “هكذا كان يبدو لكنه كان يطير بسرعات عالية جدا ويغير اتجاهاته بشكل مفاجئ، ولم نكن نعلم في أي اتجاه يطير، أو كيف يغير اتجاهاته، ولا نحدد آلية الدفع”.

وأضاف “لم يكن هناك مصدر للعادم، أو أي أثر له، ولم يكن له سطح مشابه لما نعرف يسمح له بالمناورة بالشكل الذي كان يفعله”.

وكانت المشاهدة الوحيدة التي أمكن للجنة تفسيرها بوضوح هي ما سماها التقرير “البالون الكبير المنكمش”, وقال التقرير إن ظاهرة الأجسام الطائرة غير معلومة الهوية تشكل تهديدا صريحا إلى سلامة الطيران، وربما تشكل تهديدا للأمن القومي الأمريكي”.

المصدر: بي بي سي – نيويورك تايمز – Egypt14 – Independent عربية

US intelligence and aliens
US intelligence and aliens

The CIA announced in a much-anticipated report that there is no evidence of the existence of extraterrestrials, while acknowledging that dozens of phenomena witnessed by military pilots cannot be explained.

This talk goes back to a report on incidents that occurred between 2004 and 2021. The US intelligence community admits that there is no explanation for more than 140 phenomena, but concludes that all the information collected is still “largely inconclusive”.

Where the US Department of Defense published videos taken by US Navy pilots last year of intercepting unidentified space objects in flight, one of the recordings dates back to November 2004, and the other two videos to January 2015.

Reality of aliens

Where it is difficult to explain the speed of the objects photographed by the pilots and their ability to change direction, and US intelligence agencies fear that China or Russia is testing technologies that move at 10 or even 20 times the speed of sound, and are able to maneuver with high efficiency, according to what some American newspapers quoted an official as saying.

After many years of secrecy, Congress last year ordered the executive branch to inform the public about the activities of the Pentagon unit responsible for studying these phenomena, and entrusted this task to the US Navy, and the US military is trying to determine whether it is possible to link these phenomena with threats against the United States of America.

“There may not be a single explanation” for these phenomena, said the report published by the Office of the Director of National Intelligence. “We do not currently have enough information in our databases to attribute these incidents to specific causes.”

Interpretation of phenomena in space

On the other hand, the US administration announced that it does not have a specific explanation for the phenomenon of frequent UFO sightings by dozens of soldiers and personnel working in the US army.

A report by the US Department of Defense concluded that among the 144 sightings of unidentified flying objects, since 2004, there is no explanation but only one, and there is no evidence that these UFOs are from extraterrestrials.

Coordination between Congress and the Pentagon

Congress quickly requested the completion of the report after a large number of reports by the US military about sightings of high-speed flying objects in the sky.

Accordingly, the Ministry of Defense formed an investigation committee into the phenomenon of unidentified flying objects, last August, to investigate the facts.

The mission of the committee was limited to tracking, analyzing and describing these sightings, in addition to analyzing the nature and origin of unidentified flying objects, according to what was reported by the Pentagon.

Description of the confidential report

The report, released Friday, June 25, said that the majority of sightings of unidentified flying objects occurred during the past two years, after the US Navy approved the use of an event reporting mechanism.

And in 143 views out of 144 said they “lack sufficient information, in the database, to explain these facts specifically.”

Clearly and conclusively, he says: “There are no clear indications of an explanation linked to the existence of a civilization or extraterrestrial beings for these flying objects,” but he also did not rule out that.

The report added that this phenomenon “may be missing any evidence to explain it”, while some of them may be related to technology or technology belonging to other countries such as China or Russia, and some may be related to weather or natural phenomena, such as ice crystals that can be recorded by radar.

The report also said that some of these views could be linked “with secret technological programs belonging to US institutions.”

MOD guides

The US Department of Defense broadcast video clips of some unidentified flying object sightings, in April 2020 filmed by US Navy personnel.

On CBS’s “60 Minutes” program, last month, two former Navy pilots discussed watching a UFO over the Pacific Ocean mimic their movement.

One of the pilots described the situation, saying, “It looked like a small white body,” explaining that it was oblong in shape like mint or frankincense.

US Navy statements

“This is how it looked, but it was flying at very high speeds and suddenly changing directions, and we did not know in which direction it was flying, or how it changed directions, and we do not determine the thrust mechanism,” Alex Dietrich, a former US Navy pilot and one of the viewers of UFOs, told the BBC.He added, “There was no source of exhaust, or any trace of it, and it did not have a surface similar to what we know that would allow it to maneuver the way it was doing.”

The only sighting that the commission could clearly explain was what the report called “the large deflated balloon.” The report said that the phenomenon of unidentified flying objects poses an explicit threat to aviation safety, and may pose a threat to US national security.

Source: BBC – New York Times – Egypt14 – Independent Arabic 

One thought on “كائنات فضائية | Aliens UFO

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: