ثاني أغنى رجل في آسيا شراء حصة أرامكو | Adani Group

Adani Group
مجموعة أداني الهندية

رجل الأعمال الهندي وهو ثاني أغنى رجل في آسيا يبحث عدة شراكات مع شركة أرامكو, حيث قالت مصادر مطلعة إن مجموعة شركة أداني الهندية.

والتي يقودها رجل الأعمال الهندي جوتام أداني تدرس شراكات محتملة في السعودية، بما في ذلك إمكانية شراء حصة في أرامكو أكبر مصدر للنفط في العالم.

شركة أداني

حيث نقلت وكالة بلومبيرغ عن مصادر مطلعة أن مجموعة أداني الهندية التي يقودها رجل الأعمال الهندي جوتام أداني، تجري محادثات بشأن زيادة التعاون وفرص الاستثمار المشتركة مع أرامكو السعودية.

وقالت المصادر نفسها وهي وكالة بلومبيرغ إن الطرفين ناقشا فكرة شراء جزء من حصة صندوق الاستثمارات العامة في أرامكو.

أرامكو السعودية

وقالت ذات المصادر إن مجموعة أداني الهندية تدرس شراكات محتملة في الشرق الأوسط وخاصة السعودية، بما في ذلك إمكانية شراء حصة في أكبر مصدر للنفط في العالم.

حيث أوضح التقرير أنه من غير المرجح أن تنفق شركة أداني مليارات الدولارات نقداً لأسهم أرامكو على الأقل في المدى القصير، إلا أنها تسعى إلى ربط استثمار مع اتفاق أوسع أو صفقة تبادل أصول بحسب المصادر.

شراكة هندية

حيث أوضح أحد الأشخاص إن الشركة الهندية يمكن أن تتعاون مع أرامكو السعودية أو شركات تابعة مثل سابك في مجالات مثل الطاقة المتجددة والمغذيات المحاصيل أو المواد الكيميائية.

حيث أمضت شركة أرامكو السعودية أكثر من عامين في التفاوض بشأن استثمار محتمل بقيمة 15 مليار دولار في وحدة تكرير النفط التابعة للملياردير الهندي موكيش أمباني.

وقال أحد مسؤولي أرامكو أن شركة أرامكو السعودية في نفس الوقت سوف تواصل النظر بجدية للإستثمار في دولة الهند خاصة ما فما يتعلق بالبترول والغاز.

Adani Group
Adani Group

The Indian businessman, who is the second richest man in Asia, is discussing several partnerships with Aramco, where informed sources said that the Adani Group of India.

Which is led by Indian businessman Gautam Adani is studying potential partnerships in Saudi Arabia, including the possibility of buying a stake in the world’s largest oil exporter, Aramco.

Adani Company

As Bloomberg Agency quoted informed sources, the Indian Adani Group, led by Indian businessman Gautam Adani, is in talks on increasing cooperation and joint investment opportunities with Saudi Aramco.

The same sources, Bloomberg Agency, said that the two parties discussed the idea of ​​buying part of the Public Investment Fund’s stake in Aramco.

Aramco Saudi Arabia

The same sources said that the Indian Adani group is studying possible partnerships in the Middle East, especially Saudi Arabia, including the possibility of buying a stake in the world’s largest oil exporter.

The report indicated that it is unlikely that Adani will spend billions of dollars in cash for Aramco shares, at least in the short term, but it is seeking to link an investment with a broader agreement or an asset swap deal, according to the sources.

Indian partnership

One person explained that the Indian company could cooperate with Saudi Aramco or subsidiaries like SABIC in areas such as renewable energy, crop nutrients or chemicals.

As Saudi Aramco spent more than two years negotiating a potential $15 billion investment in Indian billionaire Mukesh Ambani’s oil refining unit,

An Aramco official said that at the same time, Saudi Aramco will continue to seriously consider investing in India, especially with regard to oil and gas.

2 thoughts on “ثاني أغنى رجل في آسيا شراء حصة أرامكو | Adani Group

Leave a comment

%d مدونون معجبون بهذه: