هجوم مطار ابوظبي | Abu Dhabi Airport Attack

Abu Dhabi airport explosion
انفجار مطار ابوظبي

في تطور لافت أعلنت وكالة الأنباء الإماراتية اليوم الإثنين، نقلا عن شرطة أبوظبي في دولة الإمارات العربية المتحدة: عن “انفجار في 3 صهاريج نقل محروقات بترولية.

وهذه المنطقة موجودة في منطقة المصفح وحريق بسيط في منطقة الإنشاءات الجديدة” التابع إلى مطار أبوظبي الدولي, مع قتلى وجرحى.

إنفجار الإمارات

حيث تشير التحقيقات الأولية إلى رصد طائرات طائرة مسيرة “درون” في المنطقتين في مدينة أبوظبي، حيث أدانت الخارجية السعودية الحادث مع ضلوع الحوثيين لهذا الإنفجار.

وفي نفس السياق أعلنت شرطة أبوظبي السيطرة على الحريق الذي اندلع صباح يوم الإثنين في منطقة مصفح آيكاد 3 بالقرب من خزانات أدنوك ما أدى إلى انفجار 3 صهاريج نقل محروقات بترولية.

قتلى وجرحى

وأوضحت شرطة أبوظبي: أن الحادث أسفر عن وفاة شخص من الجنسية الباكستانية و شخصين من الجنسية الهندية, بالإضافة إلى إصابة 6 آخرين إصاباتهم بين البسيطة والمتوسطة.

وأثناء هذا الحادث بادرت السلطات المختصة في مدينة أبوظبي تحقيقاً موسعاً حول سبب الحريق والظروف المحيطة بهذا الحادث.

الهجوم الإرهابي

أدانت السعودية بأشد وأقسى العبارات للهجوم الإرهابي الجبان الذي استهدف مطار أبوظبي الدولي في دولة الإمارات العربية المتحدة الشقيقة, وذلك في بيان لها أصدره موقع وحساب تويتر التابع إلى وزارة الخارجية السعودية.

وقالت السعودية: مليشيا الحوثي تقف خلف الهجوم الإرهابي على مطار أبوظبي الدولي وتؤكد السعودية الوقوف التام مع الإمارات ضد كل ما يهدد أمن الإمارات العربية المتحدة.

التحالف العربي

في نفس السياق والأحداث, أعلن تحالف دعم الشرعية في اليمن، اليوم (الاثنين)، أنه رصد تصعيداً عدائياً مع استخدام طائرات من دون طيار من قبل الميليشيا الحوثية.

وأوضح «التحالف» العربي في اليمن: «رصدنا ونتابع تصعيداً عدائياً مع استخدام مسيرات من قبل ميليشيا الحوثي»، وقال أن «عدداً من المسيرات المفخخة انطلقت من مطار صنعاء الدولي».

Abu Dhabi airport explosion
Abu Dhabi airport explosion

In a remarkable development, the Emirates News Agency announced today, Monday, quoting the Abu Dhabi Police in the United Arab Emirates: “an explosion in 3 tankers transporting petroleum fuels.”

And this area is located in the Mussafah area, and there is a slight fire in the “new construction area” of Abu Dhabi International Airport, with dead and wounded.

Emirates explosion

Initial investigations indicate that drones were spotted in the two areas of Abu Dhabi city, where the Saudi Foreign Ministry condemned the incident with the Houthis’ involvement in this explosion.

In the same context, Abu Dhabi Police announced control of the fire that broke out on Monday morning in the Musaffah Icad 3 area near ADNOC’s tanks, which led to the explosion of 3 petroleum tanks.

dead and wounded

Abu Dhabi Police stated: The accident resulted in the death of a Pakistani and two Indians, in addition to the injury of 6 others, with moderate and minor injuries.

During this accident, the competent authorities in the city of Abu Dhabi initiated an extensive investigation into the cause of the fire and the circumstances surrounding this accident.

terrorist attack

Saudi Arabia condemned in the strongest and strongest terms the cowardly terrorist attack that targeted Abu Dhabi International Airport in the sisterly United Arab Emirates, in a statement issued by the website and Twitter account of the Saudi Ministry of Foreign Affairs.

And Saudi Arabia said: The Houthi militia was behind the terrorist attack on Abu Dhabi International Airport, and Saudi Arabia affirmed its full support for the UAE against everything that threatens security.

Arab Alliance

In the same context and events, the Coalition to Support Legitimacy in Yemen announced today (Monday) that it has detected a hostile escalation with the use of drones by the Houthi militia.

The Arab “Coalition” in Yemen said: “We have observed and are following up on a hostile escalation with the use of marches by the Houthi militia,” and said that “a number of booby-trapped marches were launched from Sana’a International Airport.”

2 thoughts on “هجوم مطار ابوظبي | Abu Dhabi Airport Attack

Leave a comment

%d مدونون معجبون بهذه: