قناع طبي مستعمل خطير A dangerous used medical mask

قناع طبي مستعمل خطير A dangerous used medical mask
قناع طبي مستعمل خطير A dangerous used medical mask

إحذر إرتداء قناع طبي مستعمل أخطر بكثير من عدم إرتدائه على الإطلاق

 ‏غيّر القناع الطبي الذي تستخدمه بإستمرار لماذا؟ هناك دراسة جديدة تؤكد بأن إرتداء قناع طبي مستعمل، يمكن أن يكون أسوأ من عدم إرتدائه على الإطلاق.

‏درس الباحثون مدى حماية الأقنعة الجراحية ثلاثية الطبقات من جزيئات الهواء التي تسبب عدوى فيروس كورونا، ووجد نموذج حاسوبي أن الأقنعة الجديدة تستطيع تصفية 65% من الرذاذ الملوث بالفيروس وهو كورونا، بينما تستطيع المستعملة تصفية 25%.

‏يعتقد الباحثون أن السبب في ذلك هو أن شكل الأقنعة يمكن أن يتغير مع كل إستخدام، ويؤكدون أن إرتداء القناع المستعمل مسبقاً يمكن أن يكون أقل فعالية من عدم وجود قناع على الإطلاق، وهذا بسبب النقص في قدرة القناع على حجب العدوى، وبسبب إمكانية حمله إلى جزيئات أخرى ملوثة أيضاً.

قناع طبي مستعمل خطير A dangerous used medical mask
قناع طبي مستعمل خطير A dangerous used medical mask

‏ومن الأشياء التي لا ينتبه إليه أحد كثيرون من الناس هو تاريخ صلاحية إنتهاء القناع، فيجب التأكد من أن القناع غير منتهي الصلاحية، وصلاحية أغلب الأقنعة تكون من عام إلى عامين منذ فتح العلبة تبعاً للمواد المستخدمة به, وتم بالفعل توزيع بعض الأقنعة منتهية الصلاحية بسبب شح الموارد مما أثار الجدل بين الناس.

‏ويأمل فريق البحث مستقبلاً في دراسة كيفية تأثير الأشكال المختلفة للقناع على مدى الحماية والجودة المستخدمة في صناعة الأقنعة.

‏ويقول القائمون على البحث: “نأمل في أن تعزز سلطات الصحة في أغلب دول العالم الإجراءات الوقائية الحالية للحد من انتقال عدوى فيروس كورونا COVID-19، مثل إختيار قناع أكثر فعالية، وإرتدائه بشكل صحيح للحصول على أعلى حماية، وتجنب إستخدام قناع جراحي مفرط الإستخدام أو منتهي الصلاحية”.

وعلينا الإهتمام بأنفسنا والنظافة الشخصية والنظافة العامة وأن كل شيء في هذه الدنيا له سبب وعلينا أن نستمر في جعل مسافة بيننا وبين الأخرين حمى الله الجميع.

قناع طبي مستعمل خطير A dangerous used medical mask
قناع طبي مستعمل خطير A dangerous used medical mask

Beware wearing a used medical mask is much more dangerous than not wearing it at all

Change the medical mask you use regularly Why? A new study confirms that wearing a used medical mask can be worse than not wearing it at all.

The researchers studied the extent of protection of three-layer surgical masks from the air particles that cause infection with the Corona virus.

And a computer model found that the new masks can filter 65% of the spray contaminated with the virus, which is Corona, while the user can filter 25%.

The researchers believe that the reason for this is that the shape of the masks can change with each use, and they confirm that wearing the previously used mask can be less effective than not having a mask at all.

And this is due to the lack of the mask’s ability to block infection, and because of the possibility of carrying it to Other particles are contaminated as well.

قناع طبي مستعمل خطير A dangerous used medical mask
قناع طبي مستعمل خطير A dangerous used medical mask

One of the things that many people do not pay attention to is the expiration date of the mask, so it must be ensured that the mask is not expired, and the validity of most masks is from one to two years since the box was opened depending on the materials used in it.

And some expired masks have already been distributed due Scarcity of resources, which sparked controversy among the people.

The research team hopes in the future to study how the different shapes of the mask affect the extent of protection and the quality used in the manufacture of masks.

The researchers say: “We hope that the health authorities in most countries of the world will strengthen the current preventive measures to limit the transmission of the Coronavirus COVID-19 infection.

Such as choosing a more effective mask, wearing it correctly to obtain the highest protection, and avoiding the use of an over-used surgical mask.” Or expired. “

We have to take care of ourselves, personal hygiene and general cleanliness, and that everything in this world has a reason, and we must continue to make a distance between us and others. May God protect everyone.

أترك تعليق هنا Leave a comment here

%d مدونون معجبون بهذه: